زنبورستان

  • ۰
  • ۰

 

بهترین نژاد زنبور عسل کدام است؟ نژاد روسی، قفقازی، ایتالیایی یا کارنیکا؟ این یکی از مهم‌ترین سوالات و دغدغه‌های هر زنبورداری باشد.

باید توجه داشت یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب نژاد زنبور عسل از آن غفلت می‌شود، توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه زنبورداری است. هر نژاد زنبور عسل در یک شرایط آب و هوایی خاص بهترین عملکرد را داراست. مثلا نباید انتظار داشته باشیم نژادی که در آب و هوای معتدل مدیترانه عملکرد خوبی دارد در آب و هوای گرم و خشک نیز دقیقا همان عملکرد را به نمایش بگذارد. پس برای انتخاب بهترین نژاد زنبور باید توجه کنیم که هر نژاد در چه شرایط محیطی و دمایی بهترین عملکرد را دارد.

اما به طور کلی می‌توان چند ویژگی عمومی را برای شناسایی یک نژاد خوب، فهرست کرد. زنبورهای یک نژاد خوب آرام هستند و به ندرت نیش می‌زنند، پر محصولند، به اندازه لازم (نه کم و نه زیاد) بچه می‌دهند، گل‌های شهددار را به سرعت پیدا می‌کنند، مصرف عسل زمستانی آن‌ها کم است، در مقابل امراض مقاومند و رشد سالانه‌شان را هرچه زودتر حتی در اواخر زمستان شروع می‌کنند.

زنبورهای کارنیکا مزیت‌های زیادی دارند و با آب و هوای کشورما نیز سازگارند. زنبورهای این نژاد خرطوم بلندتری نسبت به سایر نژادها دارند.

  • ۹۸/۰۶/۲۷
  • زنبورستان جنوب

زنبورهای کارنیکا

نژاد زنبور عسل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی