زنبورستان

  • ۰
  • ۰



زنبور عسل کارنیکا (Carnica) (Carniolan)  یا کارنولیا  (Carniolan) زیر گونه زنبورعسل غربی است که با منطقه گوچی (Gottschee) اسلوونی ، بخش جنوبی آلپ اتریش، بلغارستان ، رومانی، سیبری ،بوسنی،بلغارستان، استرالیا و بالکان شمالی طبیعی و سازگار شده است. این زنبورها به عنوان Carniolans و یا به طور کوتاه به زبان انگلیسی”Carnies” شناخته می شوند. در حال حاضر این گونه دومین گونه محبوب زنبورهای عسل (بعد از زنبور عسل ایتالیایی) هستند.

ملکه های کارنیکا تیره هستند و لکه های قهوه ای یا نوار قهوه روی شکم خود دارند. آنها کمی کوچکتر از سایر نژادهای زنبور عسل هستند، اما این کوچک بودن دلیلی بر ناتوان بودن آنها در تغذیه ، گرده آوری و جمع آوری شهد نیست و بسیار سودمند تر از سایر نژادها هستند.
این زنبورها از تنظیم جمعیت کارگران تا دسترسی به شهد به قدری ماهر هستند که به رشد سریع جمعیت کمک می کند و جمعیت های زنبورهای عسل کارگر را پس از اینکه شهد در فصل بهار در دسترس قرار گرفت سریع افزایش دهد و سپس افزایش جمعیت را به علت در دسترس نبودن شهد قطع می کند.
افزایش گرده و افزایش جمعیت زنبورهای کارگر باعث ذخیره عسل و گرده زیادی می شود همچنین آنها به برخی از بیماری ها و انگل هایی مقاوم هستند که باعث ضعیف شدن گونه های دیگر کندوها می شود.
از دیگر ویژگی های این زنبور ها میتوان به کمتر کشیده شدن به کندوهای همسایه و همچنین جستجو در صبح زود ، بعد از ظهر و روزهای خنک و مرطوب اشاره کرد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی